6 motive pentru care biroul de acasă nu este pentru toată lumea

8. 10. 2021

Locul de muncă te obligă să te întorci înapoi la birou, însă tu îți dorești să licrezi de acasă în continuare? Cercetări recente oferă dovezi că munca de acasă nu este pentru toată lumea.

Cuprins:

  • 1) Separarea dintre viața personală și profesională
  • 2) Lipsa socializării
  • 3) Absența sinergiei echipei
  • 4) Eficiență de lucru mai redusă
  • 5) Costuri mai mari
  • 6) Probleme de sanatate
  • Cu câțiva ani în urmă, biroul de acasă a fost un beneficiu binevenit prin care companiile au reușit să atragă o mulțime de oameni. Cu toate acestea, odată cu apariția pandemiei, pentru majoritatea muncitorilor ce aveau posibilitatea de a continua activitatea în confortul casei, aceasta a devenit singura lor varinată de a-și îndeplini sarcinile atribuite job-ului.

    Unii dintre noi lucrează în acest fel de mai bine de un an. Cu toate acestea, printre experții în mediul de lucru, există voci în creștere că beneficiile „biroului de acasă” sunt mult supraestimate. Din ce motive?

    1) Separarea dintre viața personală și profesională

    Comportamentul nostru și setările emoționale depind în mare măsură de mediul în care activăm. Asociem biroul cu o anumită cantitate de stres, care ne poate afecta (dacă există o cantitate rezonabilă) performanța. Acasă este un refugiu sigur pentru noi, unde ne aruncăm grijile în spatele capului și putem fi noi înșine.

    Cu biroul de acasă, însă, această diviziune dispare - colțul nostru de lucru din sufragerie devine brusc un factor de stres, atunci când gătim ne gândim la întâlnirile viitoare și munca ne însoțește la culcare. Și asta ne revarsă responsabilitățile interne.

    Prin urmare, nu este surprinzător faptul că - printre altele, lucrul în condiții nesatisfăcătoare - numărul tulburărilor de anxietate și depresie s-a triplat la un an de la debutul pandemiei. Acest lucru este legat și de tensiunea crescândă dintre cuplurile care sunt forțate să lucreze împreună, ceea ce duce la mai multe separări și divorțuri.

    Stresul excesiv poate duce la un sistem imunitar slăbit și la multe boli. Puteți afla cum să luptați împotriva acestuia în articolul Cum să scăpați de stres.

    2) Lipsa socializării

    Lipsa de contact cu alte persoane este citată drept una dintre cele mai mari neajunsuri ale muncii de acasă. Persoanele care trăiesc singure sunt deosebit de expuse riscului. Cu toate acestea, nici persoanele care locuiesc cu familiile lor nu sunt în afara pericolului - diversitatea în relațiile interumane este importantă.

    Deși colegii tăi pot să nu fie cei mai buni prieteni ai tăi, micile interacțiuni pe care le experimentezi cu ei în timpul zilei sunt absolut esențiale pentru sănătatea ta mentală (presupunând o atmosferă prietenoasă la locul de muncă). Conform cercetărilor, lipsa socializării crește probabilitatea de a dezvolta boli neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer.

    3) Absența sinergiei echipei

    „Munca în echipă” nu este doar un concept corporativ. Acesta este un fenomen real, în care cooperarea unor oameni capabili dă naștere unor idei pe care nimeni nu ar fi capabil să le aducă lucrând singuri. Multe idei apar din greșeală, de exemplu în bucătărie sau în drum spre prânz.

    Și atunci când lucrezi de acasă lipsește acest tip de interacțiune. Iar cele mai bune aplicații de chat sau conferințe nu le pot înlocui din cauza lipsei de spontaneitate. Din echipa de experți capabili, se pierd sinergiile și valoarea adăugată pentru care au fost angajați.

    istock-1127397327.jpg

    4) Eficiență de lucru mai redusă

    Biroul la domiciliu prelungește timpul de reacție - o sarcină pe care o faceți în mod obișnuit în birou în câteva secunde, poate dura câteva ore când lucrați de acasă. Este adesea necesar să trimiteți un e-mail și să așteptați ca destinatarul să răspundă.

    Datorită mediului nesatisfăcător (zgomot, capacitate limitată de concentrare), productivitatea scade semnificativ. Conform analizelor ApuTime și DAP Services, muncitorii din biroul de acasă petrec în medie cu până la 2,5 ore mai mult muncind, față de biroul normal.

    În plus față de mai multe distrageri, vina este și capacitatea slabă a unor angajați de a organiza sarcini în mod eficient. O altă problemă este ignorarea metodelor eficiente de control ale amânării.

    5) Costuri mai mari

    Din punctul de vedere al multor companii, biroul la domiciliu este încă un beneficiu și, prin urmare, nu vede niciun motiv pentru care aceștia ar trebui să ramburseze angajaților costurile de administrare a unui birou la domiciliu. Cu toate acestea, dacă petrecem 8 sau mai multe ore pe zi la computer, taxele se adaugă și pentru munca pe termen lung de acasă.

    Pe lângă consumul de energie electrică, există și costuri pentru iluminat și, de asemenea, pentru băuturi și gustări mici, pe care multe companii le oferă angajaților lor.

    În plus, este adesea necesar să imprimați când lucrați. Cheltuielile pentru tonere și hârtie trebuie să fie rambursate de angajator prin lege - însă factura pentru consumul de energie electrică vă revine, precum și uzura imprimantei de acasă cauzată de volumele mai mari de imprimare.

    6) Probleme de sanatate

    Mulți oameni nu au biroul de acasă echipat cu mobilier adecvat. Pe scurt, scaunele ergonomice și o masă reglabilă nu sunt ușor de achiziționat din propriul buget. Mai ales într-o situație în care, din cauza zvonurilor crizei economice, există un risc tot mai mare ca aceștia să își piardă locurile de muncă.

    Cu toate acestea, atunci când se utilizează echipamente necorespunzătoare, problemele de sănătate, cum ar fi durerile cronice de spate, apar foarte repede. Acestea se pot transforma în timp, de exemplu, în deteriorarea discurilor intervertebrale.

    Mai planuiți să cumpărați un scaun confortabil pentru biroul de acasă? Puteți aflați din articolul nostru cum să alegeți un scaun de birou potrivit.

    În același timp, lucrând de acasă înseamnă automat că facem mai puțină mișcare. Chiar și o scurtă plimbare până la stația de autobuz în drum spre locul de muncă ne va pune sângele în mișcare și ne va oxigena creierul. Așa suntem mai eficienți și avem o dispoziție mai bună. Datorită razelor solare, hormonul somnului, melatonina, este descompus în creier astfel încât să nu fim „adormiți” când ajungem la birou.

    Articole similare

    uvod 3 minute de citit

    4 modalități eficiente de ameliorare a stresului

    O anumită cantitate de stres este normală în viețile noastre. Dar dacă este prea mult, apar probleme grave de sănătate și psihice. Oamenii stresați ajung, în cel mai bun caz, la epuizare - și în cel mai rău pe un pat de spital. Aflați cum să combateți stresul și cauzele sale în mod eficient, astfel încât să puteți aștepta cu nerăbdare să mergeți la muncă.

    Articolul complet »
    4 minute de citit

    5 sfaturi despre cum să lucrați eficient de acasă în perioada carantinei.

    Pandemia coronavirus a forțat o parte din personal să lucreze de acasă. Pentru unele persoane, Home Office este (aproape) zilnic. Alții s-au trezit într-o situație pe care o cunoșteau doar din beneficiile corporative (și neutilizate). Acest articol l-am creat pentru persoanele care au posibilitatea de a lucra de acasă, dar nu știu că pot să aranjeze chiar și din camera de zi sau din dormitor o camera de lucru ca și în biroul lor anterior.

    Articolul complet »