5 sfaturi despre cum să aveți o atmosferă prietenoasă la birou

11. 3. 2021

Datorită atmosferei nefavorabile la birou, aproximativ 16% dintre angajații nemulțumiți își părăsesc locul de muncă. În același timp, relațiile de prietenie cu colegii și o atmosferă de lucru plăcută în general pot fi un motiv foarte puternic pentru a rămâne la locul de muncă curent în cazul în care vine o ofertă atractivă de la o altă companie. Cum să obțineți o atmosferă de lucru prietenoasă la birou? Avem 5 sfaturi pentru dvs.

Cuprins:

  • Creați un loc plăcut pentru a petrece timpul împreună
  • Cu un măr pe zi, nu vei avea nevoie de doctor
  • TeamBuilding-ul nu te moare
  • O zi în afara biroului
  • Ordinea și personalizarea locului de muncă
  • Multe companii au înțeles deja că angajații fericiți și mulțumiți reprezintă un beneficiu pe termen lung și durabil pentru afacerea lor. În acest fel, ei integrează diferiți „manageri de fericire” în echipele lor, a căror sarcină nu este altceva decât să mențină angajații mulțumiți și fericiți și să aibă grijă de relațiile la locul de muncă. Dacă nu aveți un astfel de „manager” în biroul dvs., nu disperați. De asemenea, puteți contribui la îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă. Avem 5 idei pentru dvs. despre cum să o faceți.

    Creați un loc plăcut pentru a petrece timpul împreună

    Ai un spațiu în care te poți întâlni cu colegi? Acum nu ne referim la o sală de ședințe, ci un spațiu neutru în care angajații se pot întâlni și mai puțin formal. Și nu, acea bucătărie în miniatură de la capătul holului nu este într-adevăr suficientă. Puneți deoparte un loc plăcut în birou, unde puteți sta doar cu o ceașcă de cafea sau ceai. Tendințele actuale sunt diversele zone de relaxare și distracție, echipate cu o consolă, fotbal de masă sau de ex. set de realitate virtuală. Oportunitatea de a te opri și a te distra cu colegii în timpul zilei de lucru este o formă excelentă de igienă mintală, iar aceste întâlniri informale ajută la consolidarea legăturilor personale.

    stolny-futbal-nahled2.jpg

    Zonele de odihnă sunt o tendință în birourile moderne de astăzi. Odihna și distracția sunt o formă excelentă de psihoigienă și crește productivitatea muncii.

    Cu un măr pe zi, nu vei avea nevoie de doctor

    „An apple a day keeps the doctor away.“ Nu este nevoie să luăm celebrul proverb galez literalmente. Studiile privind impactul consumului regulat de mere asupra sănătății umane nu au demonstrat încă o legătură între merele consumate și sănătatea neclintită. Dar nu există nicio îndoială că există un spirit sănătos într-un corp sănătos. Angajații sănătoși lucrează cu poftă și au un impact pozitiv asupra persoanelor din jur. Oferiți angajaților o gustare sănătoasă în fiecare zi. Poate fi o aprovizionare regulată de fructe și legume sau sucuri de fructe proaspete. 

    TeamBuilding-ul nu te moare

    Când auzi cuvântul teambuilding, pielea de găină îți apare pe spate? Probabil aveți trauma activităților anterioare cu echipa de lucru din afara biroului. Nu ești singur în asta. Organizarea unui bun teambuilding nu este doar asta, este necesar să se țină seama de dinamica echipei și de preferințele personale cu privire la activitățile de agrement ale fiecărui membru. Ca urmare, nu contează dacă organizați o petrecere de Crăciun, un grătar de grădină sau mergeți împreună într-o excursie. Principalul lucru este că activitatea încurajează munca în echipă, permite colegilor să se cunoască la nivel personal și este plăcută și îmbogățitoare pentru ei.

    lopty-nahled2.jpg

    Sportul, în special sporturile de echipă, sunt una dintre activitățile adecvate de teambuilding. Multe companii își au echipele și participă la diverse ligi competitive.

    O zi în afara biroului

    Un sondaj efectuat recent despre angajați din Statele Unite a constatat că cei mai fericiți angajați sunt cei care petrec doar o zi pe săptămână în birou. Sunt mai implicați, sunt mai productivi și economisesc angajatorii costuri considerabile pentru un loc de muncă în birou. Dacă doriți să continuați să lucrați împreună într-o echipă și să vă întâlniți față în față, apelurile video nu vor fi probabil cea mai ușoară cale. Chiar și o singură zi petrecută în afara biroului poate avea un efect foarte vindecător - atât pentru psihicul fiecărui angajat în parte, cât și pentru dinamica echipei. De exemplu, este de recomandat măcar odată pe săptămână să lucrați de acasă. 

    Ordinea și personalizarea locului de muncă

    Când nu aveți ordine pe birou, este greu de crezut că aveți organizate sarcinile de lucru. Un loc de muncă bine conceput are un impact major asupra productivității muncii. Și nu este vorba doar de curățenie și ordine, ergonomia corectă a locului de muncă este importantă și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a vă personaliza spațiul de muncă. Celulele de lucru unificate pot arăta grozav în fotografiile corporative din ultimul număr din Forbes, dar fiecare angajat funcționează cel mai bine acolo unde se simte bine. Lăsați-i să adapteze locul de muncă la ideile lor - decorați-l cu fotografii personale, aduceți o plantă într-un ghiveci sau chiar un acvariu cu un pește de aur. Veți vedea că vor fi mai nerăbdători să lucreze și se vor descurca mai bine la îndemână.