Povestea Lexmark: rețeta pentru succes -18 ore de muncă pe zi?
În comparație cu alte mărci, Lexmark este o companie relativ tânără - a fost pe piață abia de la începutul anilor 1990. Cu toate acestea, în vânzarea imprimantelor, a reușit rapid să se claseze printre giganții lumii. Cum s-a descurcat compania, cu sediul în Lexington, SUA, de aproape trei decenii?
Lexmark (oficial Lexmark International Inc.) nu are o istorie atât de colorată și complexă precum Canon sau HP. Nu plecat dintr-un „garaj” tipic - a fost fondat în 1991, când compania americană de investiții Clayton & Dubilier (acum Clayton, Dubilier & Rice) a cumpărat divizia pentru dezvoltarea și vânzarea de imprimante de la IBM.
IBM a păstrat un procentaj de 10 % la fostul său departament - redenumit Lexmark, restul revenind investitorului. Acordul de cumpărare a inclus, de asemenea, o serie de privilegii: Lexmark, de exemplu, și-a vândut primele produse sub marca IBM și i sa permis chiar să contacteze angajații partenerului său de afaceri cu o ofertă de muncă. Pe lângă producția de imprimante și cartușe, compania s-a concentrat și pe producția de tastaturi pentru computer.
Începutul succesului cu o datorie astronomică
Startul companiei nu a fost deloc ușoar: compania de investiții a fost finanțată printr-un împrumut bancar de la IBM, astfel încât Lexmark a datorat 1 miliard de dolari din prima zi a existenței sale.
Potrivit primului director al companiei, Marvin Mann, el lucra 18 ore pe zi pentru a scoate compania din datorie și a o transforma într-o companie prosperă. În primii ani, a făcut procesul de producție atât de eficient încât și-a permis să reducă numărul de angajați din fabrica de la 5 000 la aproximativ 1 200 fără a compromite productivitatea.
Trebuie spus că Mann a fost relativ generos cu lucrătorii plecați; el a plătit până la 25 000 de dolari lucrătorilor concediați (la începutul anilor 1990, o sumă mai mare decât salariul mediu anual din Statele Unite) și, de asemenea, a finanțat recalificarea acestora.
De asemenea, Mann a reușit să aducă, de exemplu, directorul de cercetare și dezvoltare, vânzări, marketing și resurse umane de la IBM la Lexmark.
Stilul de management relativ agresiv (combinat cu sistemul de motivație progresivă) a dat roade. Compania a câștigat rapid un punct de sprijin pe piață și, pe lângă propriile modele, a început să fabrice echipamente de imprimare pentru alte companii, cum ar fi Dell. În plus, în primii doi ani de existență, Lexmark a reușit să-și reducă datoria uriașă cu sute de milioane de dolari.
Marvin Mann a dezvăluit sigla Lexmark pe 11 ianuarie 1991. Sursa: twitter.com
Știai că... numele Lexmark a fost creat prin combinarea termenilor „lex” (prescurtare pentru lexicon) și „mark”?
Primele modele
Încă din 1991, Lexmark a introdus primele sale produse - imprimantele IBM 2380 și IBM 4226 dotate cu mecanismul cu puncte de matrice, oferind de asemenea clienților un program de reciclare a tonerului.
Prima imprimantă color cu jet de cerneală de la Lexmark a devenit IBM Color Jetprinter PS 4079 în 1992. Răspunsul pieței a fost excelent, vânzările au crescut - iar în noiembrie 1995 compania a intrat la bursa din New York. Cu un an înainte, însă, și-a extins portofoliul de vânzări cu MarkVision, software pentru gestionarea dispozitivelor de rețea (inclusiv a imprimantelor). El a avut un mare succes și a plătit mult timp pentru standardul industrial.
Sursă: lexmark.com
Alături de imprimante, Lexmark a produs și tastaturi. De exemplu, a preluat producția legendarei tastaturi Model M cu un mecanism cu arc de la IBM.
Prima multifuncțională a fost creată de Lexmark
În același timp în care Lexmark a devenit o companie cotată la bursă, a lansat prima imprimantă multifuncțională dintotdeauna. În plus față de imprimarea color, Lexmark Medley avea și fax, copiator și chiar scaner (scanerele erau o raritate la începutul anilor 1990). În același timp, a fost introdusă prima imprimantă laser color de la Lexmark (modelul Optra C), iar sigla IBM a fost înlocuită definitiv cu sigla Lexmark.
Sursă: lexmark.com
În anul 1997, Lexmark a fost primul producător care a oferit consumatorilor o imprimantă color cu jet de cerneală pentru mai puțin de 100 USD. Un produs interesant a fost Lexmark 5770 Photo Jetprinter, unde utilizatorii puteau edita imagini de pe o cameră digitală fără a fi nevoie să se conecteze la un computer.
La începutul noului mileniu, compania a început să-și externalizeze capacitățile de producție către furnizori străini. Producția de imprimante s-a mutat în Shenzhen, China (Lexmark produce echipamente de imprimare în China până în prezent), iar producția de capete de imprimare și componente electronice și-a găsit locul în Cebu City, Filipine. În Calcutta, India, Lexmark a înființat un centru de dezvoltare software.
Conexiuni asiatice
Lexmark a cumpărat mai multe companii interesante din istoria sa, dintre care prima - Gestetner Lasers - încă din 1993. Cu toate acestea, a cedat în cele din urmă achiziției când a fost cumpărată de trei companii de investiții în 2016 pentru 3,6 miliarde de dolari: PAG Asia Capital, APEX Tehnologie și Legend Capital.
Compania produce în continuare imprimante într-o formă limitată. În 2012, a întrerupt producția de imprimante cu jet de cerneală pentru a se concentra asupra dezvoltării unui software de imagistică și de analiză a imaginilor.
Cu toate acestea, Lexmark are acum peste 7 000 de angajați și rămâne un sinonim pentru o companie de succes la nivel global.
Povești ale altor companii Vă întrebați cum au ajuns în top principalii producători de imprimante? Citiți și despre istoria Brother, Samsung, HP, Canon și Dell.
Articole similare
Povestea mărcii Dell: de la montarea computerelor până la un gigant tehnologic
Astăzi, Dell este una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume. Compania are peste 165 000 de angajați, iar proprietarul ocupă un loc în topul celor mai bogați oameni de pe planetă. Dar acest lucru nu a fost valabil din totdeauna. Chiar înainte ca Dell să intre în vânzarea de imprimante și alte componente, produsul său principal erau calculatoarele prefabricate. Ideea de a le vinde s-a născut în capul unui student american de 19 ani.
Articolul complet »Povestea HP - Prietenie de o viață
Google, Apple, Amazon, Microsoft. Aceste companii de garaj originale au fost sinonime cu întreprinderile mici, ai căror fondatori au avut doar câțiva cenți pentru a începe afacerea lor. De-a lungul timpului, aceste companii au crescut și produsele sau serviciile lor au schimbat lumea. Uneori, o idee bună a fost suficient pentru ei să reușească, alteori o îndrăzneală considerabilă, cu ajutorul proprietarilor de o astfel de idee de afaceri nevăzut furat concurenți. Soarta unora a servit ca o temă pentru prelucrarea filmului. Filme ca Social Network, Piratii din Silicon Valley sau locuri de muncă sunt cunoscute astăzi de aproape toată lumea. Dar una lipsește: povestea lui Hewlett - Packard, una dintre icoanele industriei calculatoarelor.
Articolul complet »