Canon: Povestea uneia dintre cele mai inovatoare mărci din lume

1. 3. 2021

Prima cameră a fost realizată încă din 1934 și, în afară de faptul că este foarte asemănătoare cu faimoasa cameră Leica de atunci, nimic foarte interesant la aceasta. Cu toate acestea, în cei 85 de ani de existență, Canon a urcat în cele din urmă în topul listei celor mai inovatoare companii din lume. Cu mai mult de trei mii de brevete, este considerat pe bună dreptate un lider global în tehnologia imaginii. Descoperiți povestea mărcii Canon.

Cuprins:

  • Cum a devenit Kwanon, Canon
  • După război, Canon a fost la un pas de prăbușire
  • Canon ca sinonim pentru inovație și progres
  • Cum merge Canon în lupta împotriva smartphone-urilor?
  • Când imprimantele au început să producă mai mult decât camerele foto
  • Istoria mărcii Canon a pornit la începutul anilor 1930. La acea vreme, doi cumnați, Goro Yoshida și Takeo Maeda, au fondat un brand al cărui nume a fost tradus ca Laboratorul de Optică de Precizie. Este clar din nume că, de la bun început, această companie japoneză s-a concentrat în principal pe dezvoltarea camerelor. Canon nu a intrat complet pe segmentul imprimantelor până în 1975, când a lansat prima sa imprimantă laser.

    Cum a devenit Kwanon, Canon

    În 1934, compania a dezvoltat prima cameră japoneză cu declanșator. Probabil că nimeni nu este deranjat astăzi de faptul că Canon a fost apoi inspirat de designul și construcția camerelor Leica de renume mondial. În spatele invenției se află Goro Yoshida - unul dintre fondatorii Canonului, mai creativ decât un inginer structural - pe nume Kwanon, după zeița budistă a milei.

    Numele primei camere a prins atât de bine, încât un an mai târziu, Kwanon a apărut în numele mărcii în sine și de la aceasta a fost doar un pas către numele cosmopolit și atrăgător de Canon, pe care compania l-a adoptat oficial în 1947.

    Zdroj obrázku: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png L

    Sigla originală a camerei Kwanon a fost inventată și proiectată chiar de Goro Yoshida - unul dintre fondatorii mărcii. (sursa imaginii: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png)

    După război, Canon a fost la un pas de prăbușire

    Războaiele mondiale au reprezentat o intervenție semnificativă în economiile majorității puterilor mondiale. Japonia nu a făcut excepție în acest sens. Multe companii producătoare și comerciale nu au prins viață în perioada postbelică. Canon, de asemenea, a fost aproape una dintre victimele economice ale războiului dacă nu a profitat de adversitatea sorții.

    Într-un efort de a elimina dependența de furnizorii externi, Canon a început să investească în propriile sale tehnologii. Drept urmare, a reușit să-și încheie colaborarea cu Nikon, de la care a cumpărat piese pentru camerele sale. Canon a încercat, de asemenea, să-și găsească propria cale originală în ceea ce privește designul și funcționalitatea. Celelalte camere care au venit pe piață în anii 1950 nu mai erau copii obișnuite ale camerelor Leica germane, ci purtau amprenta Canon. Datorită inovației, Canon a reușit să supraviețuiască crizei postbelice, să se extindă pe piețele externe și să devină un brand recunoscut la nivel mondial în domeniul său.

    istock-825068802-nahled2.jpg

    Este greu să găsești un loc pe Pământ în care camera Canon să nu fi fost.

    Canon ca sinonim pentru inovație și progres

    În fiecare industrie, există un brand care vine cu inovații revoluționare și stabilește direcția pentru întreaga piață. Nu este surprinzător faptul că mulți lideri mondiali din industriile lor provin din țara soarelui răsărit. Canon este unul dintre liderii mondiali în tehnologia de procesare a imaginilor. De mult timp, a rămas în fruntea clasamentului american în ceea ce privește numărul de brevete. De 33 de ani la rând, Canon este una dintre cele mai inovatoare 5 companii din lume (evaluată în funcție de numărul de brevete înregistrate în SUA). În timpul existenței sale, Canon a îmbogățit lumea cu mai mult de trei mii de brevete, făcându-l unul dintre uriașii precum IBM, Samsung sau Intel.

    Cum merge Canon în lupta împotriva smartphone-urilor?

    În ultimele decenii, dispozitivele compacte mici s-au răspândit, care, pe lângă telefoane, navigarea pe Internet, chat și alte funcții, pot face și fotografii destul de bine. Producătorii de smartphone-uri pot aștepta cu nerăbdare, dar fabricile (nu numai) pentru camerele compacte încet încet se uită în istorie.

    Marcile de camere clasice se aflau în pragul noului mileniu înainte de o nouă provocare. Cum se descurcă Canonul cu „ciuma” sub formă de smartphone-uri? Se concentrează în principal pe alte segmente de produse din portofoliul său, cum ar fi echipamentele de birou.

    istock-1145302393-nahled2.jpg

    Adevărul este că pur și simplu nu vrei să iei cu tine un SLR digital. În plus, cu o cameră mare, nu poți să-ți faci un selfie cu o singură mâna.

    În segmentul camerelor, Canon a început să se concentreze asupra tehnologiilor cu care camerele încorporate din smartphone-uri nu pot fi comparate. Iar recentele campanii de marketing Canon se îndreaptă în aceeași direcție. În ele, Canon încearcă să arate cum o cameră cu drepturi depline poate îmbogăți viața de zi cu zi și susține literalmente că „A fi în locul potrivit la momentul potrivit nu înseamnă nimic fără o cameră adecvată”.

    Când imprimantele au început să producă mai mult decât camerele foto

    Deși majoritatea oamenilor pot fi primii care își imaginează logo-ul Canon plasat chiar deasupra obiectivului camerei, Canon nu este un nou venit în domeniul imagisticii de birou. Încă din 1985, Canon a colaborat cu marca Hewlett-Packard, căreia Canon îi furnizează toate tehnologiile laser imprimantelor sale. Acest parteneriat strâns aduce Canon mai puțin de o cincime din veniturile anuale ale companiei.

    Se pare că concentrarea pe segmentul tehnologiilor de imagine pentru birou, cum ar fi dispozitivele multifuncționale, imprimantele și scanerele, ar putea avea beneficii pentru Canon în viitor. La urma urmei, conform ultimului raport oficial al companiei, vânzările pe acest segment aduc companiei peste 45 % din cifra de afaceri (pentru comparație, segmentul camerei foto reprezintă 25,5 % din cifra de afaceri).