Epson: povestea unui brand inovator care a început într-un magazin de paste de soia
Nu sunt multe companii care se pot lăuda că vin cu tehnologii avansate în cicluri regulate. Epson este una dintre aceste companii. Începuturile poveștii sale se învârt în jurul producției de ceasuri, Epson a ajuns cu adevărat la imprimante numai datorită Jocurilor Olimpice de la Tokyo. Continuarea o veți găsi în articol...
A fost timp la început
Seiko Epson Corporation (pe scurt Epson) este astăzi unul dintre cele mai importante compaii axate pe producția de electronice de înaltă calitate pentru computer și afișaj. Pe lângă imprimante și cartușe, gama acestei companii japoneze include proiectoare, computere, case de marcat inteligente și, de exemplu, ecrane LCD supradimensionate.
La fel ca mulți alți giganți ai electronicii, Epson (sub numele de Daiwa Kogyo) a început un mic atelier departe de corporația gigantică de astăzi. A fost fondată în 1942 în Suwa - ca filială a Daino Seikosha (acum Seiko) - de către Hisao Yamazaki.
De la început, Kintarō Hattori, un ceasornicar japonez proeminent și fondator al companiei, Daino Seikosha, a avut un ochi asupra lui Yamazaki și a afacerii sale. Viitorul Epson s-a preocupat în principal în producția de piese de ceas. Este interesant faptul că atelierul original al companiei a fost stabilit în fostul magazin de paste de soia, un ingredient preferat al bucătăriei japoneze.
În 1959, Daiwa Kogyo a preluat o parte din fabrica de ceasuri de la compania sa mamă. Cu toate acestea, nu a fost un act ostil, cele două companii au continuat să coopereze (această alianță continuă până în prezent). În 1969, au lansat Seiko Quartz-Astron 35SQ - primul ceas electronic comercial care utilizează un oscilator de siliciu.
Sursa: De Deutsches-uhrenmuseum - Lucrare proprie, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49275392
De la olimpiade la imprimante și computere
Înainte de aceasta, însă, ambele companii au devenit furnizorul oficial de cronometre pentru Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo (1964). Cu acest act aparent simbolic, a început să fie scris capitolul Epson ca producător de imprimante electronice.
Compania experimentează cu producția lor de câțiva ani, dar impulsul vânzării a fost găzduirea japoneză a olimpiadelor. Organizatorii au avut nevoie de un dispozitiv care să poată imprima timpul măsurat. Pe baza imprimantelor furnizate de Daiwa Kogyo și Daino Seikosha (adică Epson și Seiko), una dintre primele imprimante comerciale a fost creată câțiva ani mai târziu - EP-101.
Dispozitivul de imprimare a fost utilizat în principal pentru imprimarea rezultatelor de la calculatoare digitale. O imprimantă Epson TX-80 cu matrice de puncte a fost în mod normal conectată la un computer personal. Versiunea sa îmbunătățită (modelul MX-80) a devenit în acel moment cea mai bine vândută imprimantă din SUA.
Știai că… Te-ai gândit vreodată la originea numelui Epson? Numele gigantului tipografic de astăzi este o variantă a jocului Son EP (→ Epson). Se bazează pe faptul că imprimanta EP-101 a fost mult mai mică decât prototipul original și a dat impresia unui „descendent” (fiu).
Numele Epson s-a impus repede, iar în 1982 a fost încorporat în nume de către Daiwa Kogyo, care și-a schimbat numele în Epson Corporation (și trei ani mai târziu în Epson Seiko Corporation).
La începutul anilor 1980, Epson a introdus primul notebook, Epson HX-20. A fost folosit pentru operații de calcul și scrierea de programe simple, dar exita, de asemenea, posibilitatea de a vă juca pe el. Dispozitivul avea și o imprimantă mică, aplicațiile externe erau încărcate din cartușe speciale cu bandă magnetică.
Epson este, de asemenea, în spatele tehnologiei de imprimare Micro Piezo, care permite imprimarea foarte detaliată prin ajustarea dimensiunii picăturilor de cerneală. Datorită acestui fapt, compania a reușit să ofere prima imprimantă color disponibilă în comerț în 1994, Stylus Color (P680) cu o rezoluție de 720 DPI. În același timp, Epson a lansat cerneluri color cu uscare rapidă.
În acest fel, compania a ocolit două probleme principale care au împiedicat proliferarea imprimantelor color la începutul anilor 1990: imprimarea inexactă și amestecul de culori după aplicare. Apropo, tehnologia Micro Piezo este folosită și astăzi.
O scurtă retragere de la proeminență
Povestea lui Epson nu ar fi completă fără controverse, ci într-o măsură mai mare sau mai mică legată de istoria majorității corporațiilor lumii. În 2003, organizația olandeză pentru protecția consumatorilor a acuzat Epson că nu le permite clienților să utilizeze toată cerneala din cartușele lor. Cu toate acestea, mai târziu a devenit evident că cerneala reziduală era necesară pentru a asigura funcționalitatea corectă a capului de imprimare.
În 2015, a devenit evident că unele imprimante Epson raportau o înlocuire a cartușului atunci când aproximativ 20% din cerneală a rămas în cartuș. Cu toate acestea, niciunul dintre aceste scandaluri nu a afectat definitiv reputația companiei.
Epson s-a angajat în curând în provocări tehnologice suplimentare. În 2016, a introdus pe piață proprii ochelari VR cu imprimanta cu jet de cerneală SureColor SC-P10000, care tipărește până la o lățime de 1,11 metri (și, prin urmare, este potrivită pentru imprimarea în format mare).
Povești ale altor companii Vă întrebați cum au ajuns producătorii de imprimante unde se află astăzi? Citiți și despre istoria Brother, Samsung, HP, Canon și Dell.
Articole similare
Povestea Samsung: Cum vânzătorul de pește uscat și tăiței a devenit cel mai mare producător de electronice din lume
În 2018, Samsung a urcat pe locul 12 în clasamentul celor mai valoroase companii din lume. Anul trecut, gigantul sud-coreean a sărbătorit 80 de ani de la înființare și printre cele mai valoroase zece companii din lume, veți găsi doar două, a căror istorie merge și mai adânc. Alăturați-vă pentru a afla cum vânzătorul de pește uscat și tăiței a devenit astăzi liderul tehnologic mondial.
Articolul complet »Xerox: un pionier tehnic care a pus bazele tehnologiei din birou așa cum o cunoaștem astăzi
Numele acestui brand a devenit sinonim cu copierea. Dar invenția xerografiei este departe de a fi singura etapă din istoria dezvoltării tehnologiei de care este responsabilă marca Xerox. Invențiile interfeței grafice și ale mouse-ului sunt responsabile pentru progresul uriaș în utilizarea confortabilă și, astfel, și pentru extinderea în masă a computerelor personale. Și da, Xerox este, de asemenea, responsabil pentru acestea. Citiți povestea unui brand cu mai mult de un secol de istorie, care, în ciuda numărului uriaș de brevete și inovații, nu reușește și să se îndreaptă spre vârf.
Articolul complet »