7 sfaturi (non) tradiționale pentru creșterea eficienței la locul de muncă

14. 12. 2020

14. Decembrie 2020, 12:00 | Procrastinare. Un cuvânt pe care l-ai fi căutat degeaba în urmă cu 10 ani în dicționarul de cuvinte străine. Este vorba despre lenea, distragerea atenției, reticența la muncă. Dacă acest fenomen special al epocii moderne te deranjează, există întotdeauna ceva de făcut în legătură cu acesta. Iată câteva trucuri pentru a vă ajuta vă eficientizați munca.

Timpul inseamna bani. Deci, utilizați-l eficient.

Te lupți constant cu termenele limitate, ești copleșit de e-mailurile actuale, o grămadă de hârtii așteaptă pe masă și șeful se preface nervos de o săptămână, de parcă ar afla soția lui îl înșală cu cel mai bun prieten al său? Ți se pare culoarea din graficul furnizat nu este suficient de verde și fontul este formatat corect? Este visul tău secret te transformi într-o caracatiță, astfel încât poți stăpâni în cele din urmă nenorocitul de multitasking?

Liniștește-te, o poți face! Doar prioritizați-vă corect sarcinile. Începeți prin împărțirea lucrării programate care așteaptă în timpul zilei în sub-pași mai mici. Încercați estimați cât de mult va dura fiecare. Va fi mai bine ne gândim la faptul va dura mai mult timp decât mai puțin. A avea o rezervă suficientă în cazul unei situații neașteptate este întotdeauna util. Și, din fericire, nu se întâmplă nimic neașteptat, puteți folosi timpul economisit pentru o pauză cu 10 minute mai lungă, o cafea sau bârfe cu un coleg.

tipy1-nahled2.jpg

 

Munca dvs. ar trebui aibă o structură și o ierarhie clare. Merită începeți cu activități importante, provocatoare sau foarte grăbite. Puteți regla mai târziu detaliile importante.

Sistemul de lucru depinde și de bioritmul natural. Dacă sunteți unul dintre norocoșii care decid singuri programul lor de lucru, profitați la maximum. Unii s-au născut fie matinali și se pot descurca cu sarcini mai solicitante la orele când cântă cocoșul , alții au un decor biologic complet diferit și aparțin categoriei bufnițelor, care sunt cele mai puternice în orele de după prânz.

Poti spune NU? Invață!

„Poate aș mai putea mă ocup de o traducere, inclusiv de note critice și infografice, dacă lucrez la serviciu până seara târziu", spui. Te convingi: „Când voi sacrifica weekendul, voi termina statisticile. Nu voi dezamăgi șeful. Familia va înțelege” Îți amintește de un scenariu similar? Nu este prima dată?

Supraîncărcarea pe termen lung și funcționarea „până la capăt” duc la stres permanent și cu siguranță nu va contribui la performanța dumneavoastră.

Dormi suficient de bine, te odihnești și nu-ți fie frică refuzi din când în când munca fără remușcări, indiferent dacă este direct legată de comanda de la client sau de cerințele supervizorului tău. Luați și pauze la serviciu. Mergeți la o plimbare scurtă, recreațivă. Nu uitați consumați lichide și asigurați-vă nu săriți peste pauzele de mâncare. Nu sunteți o mașină și nu veți rezista atacului constant al muncii.

tipy2-nahled2.jpg

Nu lăsați pe nimeni sau nimic vă distragă atenția.

Cereții unui coleg bată din palme imediat ce observă tastați facebook.com, youtube.com și așa mai departe.

Interziceți navigarea pe rețelele sociale atunci când aveți responsabilități urgente. Ceva se va schimba în mod constant pe acestea, așa vă distrag atenția complet inutil. Nu vă lăsați distras de nimeni sau de nimic, fie sunt colegi sau membri ai familiei, știri politice actuale sau bârfe de la cafenea. Pur și simplu închideți ușa și concentrați-vă pe timpul necesar activității.

tipy3-nahled2.jpg

Pentru e-mailurile cu bun simț

Nu trebuie fii disponibil tot timpul și să răspunzi imediat la fiecare e-mail. Lăsați-vă deoparte timp regulat pentru a vă gestiona e-mailurile, navigarea constantă în căsuța dvs. primită va distrage inutil. Probabil niciun link nu este suficient de urgent pentru a fi procesat în 24 de ore. Nu vă așteptați la anunțuri ați câștigat primul loc sau la un mesaj de la șeful dvs. acesta a decis vă crească salariul. Deci despre ce este vorba? Citirea e-mailurilor primite o dată sau de două ori pe zi este de obicei suficientă. Dacă lucrați, nu răspundeți la mesaje. Sfatul unui luptător vechi care a petrecut câteva vineri în spațiul deschis al corporației este: atunci când ceva este cu adevărat important, acesta va veni din nou prin e-mail.

Ia-o ușor. Compania nu este un hotel mamă.

Vechea înțelepciune populară susține „ordinea este pentru proști”, deoarece inteligentul gestionează haosul, dar nu este întotdeauna adevărat. Facturi împrăștiate în jurul mesei, un stilou și o foiță pierdut constant cu note despre care nu știi de mult timp, și pe monitor o mulțime de hârtii colorate cu numele colegilor care lucrează pentru o companie complet diferită de aproximativ doi ani. Așa arată, chiar și mai rău masa multor oameni. Dar pentru productivitate, un sistem similar este o ruină completă. E timpul faci curățenie. Creați un jurnal în care puteți scrie date importante, date de întâlnire și note despre ceea ce mai aveți nevoie și doriți faceți. Aveți la îndemână tot ce aveți nevoie, fie este vorba de capsator, cheie USB sau agrafe pentru hârtie.

tipy4-nahled2.jpg

Nu fiți prea perfecționiști. Nimeni nu o aprecieze.

Nu descurajăm vă faceți treaba. Cu toate acestea, perfecționismul exagerat, meticulozitatea și un „simț al detaliilor” sunt adesea motivul pentru care acordați trei ore unei prezentări, din cauza căreia nu ajungeți din urmă la o altă lucrare atribuită. Dan Sullivan, un vizionar canadian, mentor și antreprenor, recomandă regula 80 %: este suficient faci 80 % din munca atribuită. Restul sunt probabil niște lucruri mici nesemnificative pe care oricum nimeni nu le va observa. Și alții îți vor găsi un detailist enervant care doar întârzie.

Nu încercați mulțumiți pe toată lumea

Data întâlnirilor disperă, clientul sună de cinci ori la opt seara și colegul dvs. v-a cerut din nou o amabilitate „mică”. Îți conduci singur timpul. Dacă nu îți place ceva, ai dreptul refuzi sau vorbești cu amabilitate, dar decent. Și nu aveți obligația de a explica nimic nimănui. Este bine știi cum ajungi la compromisuri și le abordezi, dar nu faci niciodată concesii unilaterale. Nu vă asumați sarcini care înseamnă reorganizarea sau anularea celorlalte cinci responsabilități care așteaptă.

tipy5-nahled2.jpg

 

Dacă, în ciuda tuturor sfaturilor noastre bine intenționate, nu există nicio îmbunătățire a eficienței muncii, ci dimpotrivă, începeți vă simțiți mai rău atât din punct de vedere al sănătății, cât și al psihologiei, spunem serios: Sindromul burnout (în cazul cel mai bun) sau chiar un atac de cord (în cel mai rău caz) nu este cu adevărat demn de laudă din partea șefului.

Aruncă totul în spate și încearcă aplici 3 reguli de aur:

  • ce poți face astăzi, amână până poimâine și ia-ți două zile libere,
  • munca nu fuge, nu are picioare,
  • nu te supăra doar în legătură cu salariul.
Fiți mereu informat
Ultimele informații despre noutati și promoții direct pe e-mailul tău.

Transport de la 15,90 Lei

la punctele de colectare

Livrare în 48 de ore

Suntem foarte rapizi

La noi veți avea timp

Puteți returna marfa în termen de 30 de zile

Vă vom răsplăti

Veți primi puncte de loialitate pentru fiecare achiziție