Cum să tipăriți etichete, cărți de vizită și alte materiale promoționale?
Trebuie să procesați și să tipăriți rapid materiale publicitare, iar centrul de copiere nu vă este la îndemână sau sunteți doar presat pentru timp? Nu vă faceți griji, astăzi puteți prelucra singuri cărți de vizită și pliante - chiar și cu o imprimantă obișnuită. Aflați cum să creați materiale promoționale de care veți fi mândru.
Prima impresie este importantă. Și acest lucru se aplică nu numai în contactul personal, ci și indirect - de exemplu, prin cărți de vizită cu materiale publicitare, care, pe lângă pliante, includ și cărți de vizită și etichete de nume. Producția lor este relativ simplă și chiar dvs. vă puteți ocupa de această activitate.
Crearea materialelor promoționale constă în mai multe etape:
- selectarea unui format adecvat și prelucrarea unui design grafic;
- selectarea hârtiei;
- setările lucrării de imprimare și testarea imprimării;
- tipărirea materialelor promoționale.
Vom parcurge fiecare dintre acești pași în paragrafele de mai jos.
Prelucrarea designului grafic
Aveți nevoie de un program pentru design grafic de calitate atunci când prelucrați materiale promoționale. De asemenea, puteți pregăti proiectarea cărților de vizită și a broșurilor în programele de birou utilizate în mod obișnuit - de exemplu, MS PowerPoint sau MS Word oferă o serie de șabloane pe care le puteți găsi în baza de date a programului sau le puteți descărca online (cărți de vizită, pliante). O serie de șabloane sunt, de asemenea, oferite de populara aplicație Canva, atât pentru cărți de vizită, cât și pentru pliante.
Pentru ambele aplicații, veți găsi o serie de elemente grafice pe care le puteți utiliza prin simpla glisare și plasare. Comenzile sunt foarte intuitive, consultați tutorialele video de mai jos.
VIDEO: instrucțiuni pentru crearea unei cărți de vizită în MS PowerPoint
VIDEO: instrucțiuni pentru crearea unui prospect în Canva
Acordați atenție formatului corect al materialelor promoționale. Pentru cărțile de vizită, standardul este așa-numitul format EURO cu dimensiuni de 85 × 54 mm, pentru pliante, se folosesc hârtii cu dimensiunea de A6 până la A3.
De asemenea, este important să existe o rezoluție suficientă a documentelor procesate. Asta înseamnă că, grafica pregătită trebuie să aibă cel puțin următoarele dimensiuni: 210 x 297 mm, dacă imprimați un pliant A4. Dacă rezoluția este mai mică, calitatea imprimării finale va scădea în mod natural.
De asemenea, asigurați-vă că conținutul nu depășește marginile (cu excepția cazului în care aveți o imprimantă fără margini). De regulă, elementele grafice și textul trebuie să fie la cel puțin 3 până la 5 mm de margine.
Selectați hârtia corespunzătoare
Hârtia simplă (80 g/m2) este excelentă pentru tipărirea documentelor de birou, dar nu este potrivită pentru materialele promoționale - este prea fină și ușor de mototolit. Pentru prelucrarea pliantelor, alegeți hârtii cu o greutate de aproximativ 160 g/m2, pentru cărțile de vizită atingeți o greutate de 200 până la 300 g/m2.
Tratamentul de suprafață este, de asemenea, important. Hârtie emailată are un aspect mat, luxos și este folosită cel mai adesea pentru cărți de vizită. Cu toate acestea, puteți utiliza și hârtie lucioasă, care este obișnuită pentru broșuri și fluturași. Cu toate acestea, aflați întotdeauna dacă imprimanta dvs. poate gestiona tipul (și greutatea) hârtiei. De obicei, veți găsi aceste informații în manualul furnizat împreună cu dispozitivul.
Setări și testari înainte de tipărire
Aveți documentele și hârtia pregătită? Puteți să începeți printarea - cel puțin cea de probă. Nu imprimați niciodată un număr mare de copii din prima. Chiar și profesioniștii experimentați vor descoperi că lucrarea de imprimare este setată incorect și, de exemplu, o parte a marginilor documentului nu va fi tipărită.
Când efectuați setările, selectați o rezoluție (DPI) de cel puțin 600 DPI. Cu o valoare mai mică, există riscul unei calități mai slabe a materialului tipărit.
Uitați-vă bine la eșantionul printat, pentru a vedea dacă culorile de pe hârtie diferă de cele de pe monitor. Imprimanta folosește așa-numitul mod de culoare CMYK, care - spre deosebire de modul RGB folosit de ecrane - nu poate obține toate culorile prin amentec. Problema este mai ales în nuanțele roz deschis, verde și portocaliu. Pentru mai multe informații despre aceast subiect (și soluțiile posibile), consultați articolul despre paletele de culori RGB și CMYK. Dacă creați o carte de vizită pe două fețe sau un pliant, asigurați-vă că selectați tipărirea duplex pentru foaia de probă.
Imprimare clară
Pentru tipărirea materialelor promoționale, vă recomandăm să utilizați o imprimantă cu jet de cerneală, care oferă o grafică de calitate mai bună decât dispozitivele laser (consultați articolul despre diferențele dintre o imprimantă cu jet de cerneală și una cu laser).
Costurile de imprimare ale dispozitivelor cu jet de cerneală sunt puțin mai mari decât cele ale dispozitivelor cu laser, dar le puteți reduce utilizând așa-numitele cartușe de cerneală alternative.
Articole similare
Imprimante laser vs. jet de cerneală: care sunt diferențele dintre?
Care imprimantă este cea mai bună? Aceasta este, probabil, întrebarea de oricine se gândește de a cumpăra un astfel de dispozitiv. Privind departe de imprimantele mai vechi dot-iron sau imprimante led mai puțin convenționale termice sau moderne, există o luptă aproape fără sfârșit între imprimante cu jet de cerneală și laser în domeniul de utilizare acasă și la birou.
Articolul complet »RGB vs CMYK: Cum să obțineți cele mai bune rezultate de imprimare?
Imaginați-vă imprimând o prezentare importantă pentru o întâlnire. Aparent un proces simplu - doar tipăriți documentul. Dar apoi observați culorile de pe materialele tipărite că nu se potrivesc complet. Comparativ cu fișierul sursă, acestea nu sunt la fel de clare și, de exemplu, verdele strălucitor din original a fost înlocuit cu o nuanță mai închisă. Ce rol joacă modelele de culori RGB și CMYK în acest sens și mai ales - cum să obțineți aceleași culori ca pe ecran?
Articolul complet »