5 reguli pentru gestionarea timpului

2. 5. 2022

Cel care nu face niciodată nimic ar trebui să stăpânească principiile de bază ale gestionării timpului. În ceea ce privește munca, care îl privește doar pe el, ea poate fi încă tolerată. Acest lucru este mai rău atunci când predă o sarcină neterminată, din motivul lipsei timpului, către supraveghetorul sau clienții săi. Ce principii merită urmate pentru a câștiga lupta împotriva gestionării timpului?

Cuprins:

  • Planificați cu luciditate
  • Tipuri de aplicații: Toggle
  • Stabiliți-vă prioritățile
  • Tip de aplicație: Asana
  • Învățați să țineți ritmul
  • Tip de aplicație: Freedom
  • Puneți în practică regula lui Pareto
  • Împrieteniți-vă cu alarma
  • Planificați cu luciditate

    Nu înseamnă că nu te poți întării, dar, pe de altă parte, cu nimic nu trebuie exagerat. Nici cu munca, nici cu băutură. Julian Tuwim, un poet polonez, a spus astfel:

    „Principala diferență dintre o cămilă și un om: o cămilă poate lucra toată săptămâna și nu trebuie să bea, omul poate să bea toată săptămâna și să nu lucreze nici macar o zi”.

    time1.jpg

     

    Nu vă supraestimați propriile puteri: planifică sarcinile care vă așteaptă a doua zi, astfel încât să le puteți gestiona. Cu siguranță, datorită experienței voastre, știți deja cât timp va dura fiecare activitate și câte ore puteți lucra cu adevărat.

    Ar fi bine să programați mai puține sarcini și să vă păstrați o rezervă de timp - în cazul în care lucrurile nu merg conform planului. Pentru a planifica, utilizați un jurnal clasic sau o aplicație în care notați fiecare sarcină viitoare.

    Tipuri de aplicații: Toggle

    Toggle este numită Aplicație de urmărire - măsoară cât timp îți ia fiecare activitate. Versiunea de bază este gratuită și vei învăța să o folosești în câteva minute. Bazele sunt așa-numite proiecte, în cadrur cărora se măsoară apoi durata activităților individuale.

    Puteți distinge proiectele în culori - la prima vedere puteți vedea cât timp petreci în administrare și cât timp faci cu adevărat. De asemenea, puteți grupa proiecte sub diferiți clienți (acest lucru este util dacă lucrați pentru mai mulți clienți). De asemenea, puteți genera cu ușurință un raport al orelor lucrate pentru o anumită perioadă.

    1-nahled2.png

    Stabiliți-vă prioritățile

    Decideți ce este important. Evitați să încercați să faceți totul. Nu veți reuși să le faceți pe toate, în plus, vă veți pune sub presiune, iar faptul că știți cât de multă muncă vă așteaptă vă va face mai predispus la amânare.

    Se mai poate numi și paralizie decizională: pur și simplu, petreceți mai mult timp gândindu-vă la ce să faceți decât la munca în sine. Dacă termenul de finalizare a unei sarcini stabilite "arde", nu trebuie să o mai amânați. În schimb, unele activități mai puțin importante pot fi amânate până a doua zi. Dar, bineînțeles, ideal este să nu finalizați sarcinile în ziua în care le predați.

    time2.jpg

     

    Dacă trebuie să faceți o sarcină dificilă, nu ezitați să cereți ajutor dacă este cineva la îndemână. Învățați să respingeți proiecte și sarcini de tipul „Livrați cât mai curând posibil sau ieri a fost târziu”.

    Tip de aplicație: Asana

    Pentru organizarea sarcinilor, unul dintre cele mai bune instrumente este Asana. În versiunea de bază (gratuită), vă permite să vă organizați munca în diferite sarcini și să atribuiți termene limită pentru finalizarea acestora. Asana este, de asemenea, potrivit pentru managerii de proiect - puteți vizualiza progresul proiectelor, de exemplu.

    După cum este obiceiul la aplicațiile de gestionare a timpului, în Asana puteți filtra sarcini individuale sau le puteți afișa în diferite moduri. Aplicația vă va trimite, de asemenea, un rezumat al sarcinilor pentru ziua respectivă în fiecare dimineață.

    2-nahled2.png

    Învățați să țineți ritmul

    Trebuie să vă umpleți programul de lucru în mod adecvat, astfel încât să aveți timp pentru odihnă. Nu este bine să fii depășit de muncă în orice moment, dar este la fel de rău să nu ai nimic de care să te apuci. A nu face nimic ucide creativitatea. În curând veți descoperi că, odată ce ați intrat într-un ritm, munca începe să vă iasă bine.

    Încercați să eliminați toate întreruperile minore. Uitați de navigarea pe rețelele de socializare sau de discuțiile cu colegii care vă scot din concentrare. Dar nu uitați să faceți pauze ocazionale pentru a mânca, a bea sau a vă întinde.

    time3.jpg

    Un mic sfat: Nu puteți ignora ecranul clipitor al smartphone-ului ispititor? Încercați să citiți Puls de la Stephen King. Poate vă va vindeca de dependența de cutia "magică" o dată pentru totdeauna. Sau instalați aplicația Forest. Veți descoperi că renunțarea poate fi și distractivă.

    Tip de aplicație: Freedom

    Aplicația Freedom vă permite să blocați toate distragerile electronice pentru o perioadă de timp stabilită: rețele sociale, site-uri care nu au legătură cu munca dumneavoastră, aplicații - sau blochează temporar accesul la internet. Atât pe computer, cât și pe smartphone.

    Freedom oferă setări precise de blocare a timpului, vă permite să măsurați timpul pe care îl petreceți amânând pe dispozitivele dvs. și chiar redă muzică pentru a vă ajuta să vă concentrați.

    Singurul dezavantaj este că aplicația nu este gratuită: după o perioadă de probă de 7 zile, trebuie să vă abonați la ea. Abonamentul lunar costă 6,99 USD, abonamentul anual 29 $.

    3-nahled2.png

    Puneți în practică regula lui Pareto

    Regula Pareto afirmă, în general, că 80 % din rezultate sunt rezultatul a 20 % din intrări. Puteți aplica un principiu similar în gestionarea timpului. În practică, acest lucru înseamnă că are sens să căutați acele 20 % de muncă care generează 80 % din venitul dumneavoastră. Alternativ, trebuie să găsiți cauzele eșecului, după care 80 % din probleme dispar.

    Dacă observați o schimbare semnificativă în activitățile dumneavoastră, veți lucra mai bine. Eficiența dumneavoastră va crește și veți petrece mai puțin timp lucrând. Sau, în egală măsură, veți face mai mulți bani.

    time4.jpg

     

    Împrieteniți-vă cu alarma

    Verificați dacă sunteți o ciocârlie sau o bufniță și stabiliți-vă ritmul zilnic în consecință. Amânarea trezirii este similară cu amânarea constantă a sarcinilor: în cele din urmă vă va pune întotdeauna într-o criză de timp. Așa că adoptați o regulă simplă - de îndată ce sună alarma, ridicați-vă automat.

    Dar acest lucru este ușor de spus, practica este mai complicată. Un truc bun este să vă lăsați telefonul mobil în altă cameră; acest lucru vă învață, de asemenea, să evitați să navigați pe rețelele de socializare și pe internet înainte de a dormi. Și dacă nu poți adormi fără smartphone-ul lângă tine, cumpără-ți un ceas cu alarmă vechi și bun.